Tuesday, December 25, 2012

KURSUS YUMEIHO ASAS

ALHAMDULILLAH buat pertama kalinya PUSAT LATIHAN & RAWATAN HOLISTIK NURUL IMAN telah mengadakan kursus YUMEIHO dengan kerjasama Saudara Zafer Lembang dari RUSIHAT {Rumah Sihat Tanpa Ubat] dari Bandar Baru Salak Tinggi.

Seramai 7 orang telah mendaftar untuk mengikuti kursus YUMEIHO yang agak asing kepada perawat-perawat Perubatan Alternatif dan Komplimentari di Malaysia masakini. Mereka terdiri daripada Sdr Syed Ahmad Fitri (Bangi); Hj Kamaruzaman (Seremban); Amir Ridzuan (Serdang); Ridzuan (Shah Alam); Cik Azlina (K Lumpur); Pn Hjh Aminah (Alor Gajah) dan Encik Abdul Mutalib (Penang). Tahniah diucapkan kepada mereka yang memberi sokongan untuk menjayakan kursus kali ini.


Kursus Yumeiho Asas ini telah dikendalikan oleh Saudara Zafer Lembang yang telah menimba ilmu ini dari Pak Zaine di Indonesia. Pengalaman beliau dirawat dan mengikuti gurunya membuat rawatan selama 2 minggu di Indonesia telah mencetuskan idea untuk mengembang ilmu yang sangat bermanfaat ini di Malaysia.


Di antara kelebihan ilmu perawatan YUMEIHO ini adalah dapat membantu membetulkan dislokasi pada tulang pinggul; yang mana boleh dikatakan lebih 90% orang menghidapai masalah ini. Keberkesanan teknik manipulsai membetulkan masalah tulang pinggul dan tulang belakang sangat menakjubkan. Dari demo yang dibuat ke atas 3 orang yang bermasalah dari dislokasi tulang pinggul; menunjukkan masalah yang ditanggung oleh pasien tersebut yang telah bertahun-tahun dapat diatas dalam masa tak sampai 15 minit.


Semuga mereka yang telah bersama-sama mempelajari ilmu ini dapat mengamalkannya dengan sebaik mungkin dan dapat memberi manfaat kepada UMMAH ini. Ameen

No comments: